Cateva consideratii privind folosirea realitatii virtuale in procesul de instruire specific disciplinelor de mecanica aplicata

Autor/autori: Ionel Staretu, Cristian Dudulean

Rezumat: In aceasta lucrare, la inceput este argumentata necesitatea formarii profesionale pe baza de abilitati cheie formulate in Standardele de pregatire profesionala, care presupune parcurgerea unui curriculum in care cultura de specialitate cuprinde o serie de discipline tehnice structurate in forma modulara, ale caror continuturi vizeaza, pe linga aspecte teoretice si aspecte practice, incluse in lucrari de laborator tehnologic si in lucrari de instruire practica. Intr-o prima etapa aceasta se poate face folosind softuri CAD, pentru modelare geometrica si simularea posibilitatilor de functionare a modelelor tehnice dezvoltate. In a doua parte a lucrarii sunt prezentate motivele introducerii realitatii virtuale cu imersiune in procesul de instruire teoretic si practic specific disciplinelor de mecanica aplicata. Particularizarea metodicii didactice conduce la extinderea modelului Wegener. Se descriu un post pilot cu acest scop, popularea scenei virtuale si interconectarea echipamentelor de realitate virtuala, respectiv a unei manusi (Cyber Glove) cu scena virtuala, operatii posibile in scena virtuala (cum ar fi observarea pieselor) si operatii de manipulare si montare. Se descriu echipamentele principale achizitionate pentru echiparea acestui laborator virtual.

Cuvinte cheie: CAD, model geometric, metoda de invatare, realitate virtuala.

 

DOWNLOAD PDF