PROIECTAREA ȘI SIMULAREA UNUI ECHIPAMENT LINIAR MULTITEST

Autor/autori: Ing. Tibor-Botond ZÁTYI, Prof. univ. dr. ing. Mariana Domnica STANCIU, Prof. univ. dr. ing. Călin ITU

Rezumat: Scopul lucrării a fost proiectarea unui dispozitiv care permite testarea îmbătrânirii artificiale a asfaltului și simularea comportării acestuia în diferite condiții de solicitare. Modelul tridimensional al dispozitivului a fost realizat în programul de proiectare Autodesk Inventor 3D și respectă proporțional condițiile de încărcare prevăzute în literatura de specialitate. Ansamblul proiectat poate fi împărțit în două părți principale: prima parte este structura care asigură încărcarea, care include greutățile și elementele care le susțin, precum și elementele care se deplasează pe pista de testare. A doua parte este responsabilă de deplasarea ansamblului și include un motor electric trifazat, un reductor de viteză și elementele de ghidare. În cadrul analizei statice cu softul SimCenter12, a fost simulat comportomantul elementelor structurale pentru diferite mărimi ale elementelor finite, utilizând două metode de încărcare. Noutatea analizelor structurale a constat în abordarea problemei inverse de solicitare a structurii de rezistență din cadrul instalației, și anume simularea unei sarcini provenite din denivelările structurii rutiere și analiza efectului asupra stărilor de tensiuni și deformații ale structurii.

Cuvinte cheie: echipament liniar multitest, analiza structurală, metoda elementelor finite.


Abstract: The aim of the paper was to design a device that allows testing the artificial aging of asphalt and simulating its behavior under different loading conditions. The three-dimensional model of the device was made in the Autodesk Inventor 3D design program and proportionally respects the loading conditions provided in the specialized literature. The designed assembly can be divided into two main parts: the first part is the structure that provides the load, which includes the weights and the elements that support them, as well as the elements that move on the test track. The second part is responsible for moving the assembly and includes a three-phase electric motor, a speed reducer and the guide elements. In the static analysis with the SimCenter12 software, the behavior of the structural elements was simulated for different finite element sizes, using two loading methods. The novelty of the structural analyzes consisted in approaching the inverse problem of loading structure within the equipment, namely the simulation of a load originating from the unevenness of the road structure and the analysis of the effect on the stress and deformation states of the structure.

Keywords: linear multitest equipment, structural analysis, finite element method.

 

DOWNLOAD PDF