THERMAL ANALYSIS OF DISC BRAKE USING FINITE ELEMENT METHOD

Autor/autori: PhD student Eng. Catalin DARABA, Prof. PhD. Habil. Eng. Nicolae Stelian UNGUREANU, Assoc. Prof. PhD. Eng. Dinu DARABA

Rezumat: Implementarea noilor reglementări privind comportamentul și dinamica vehiculului a avut ca rezultat crearea, îmbunătățirea și optimizarea programelor avansate de analiză pentru subansamble și componente auto. Astăzi, modelarea cu elemente finite se remarcă ca una dintre metodele principale de analiză teoretică în industria auto. În zilele noastre, au existat progrese semnificative în tehnologia automobilelor. Piața este plină de concurență în ceea ce privește viteza vehiculului. Cu toate acestea, această viteză crescută poate duce adesea la accidente dacă vehiculele nu se opresc la timp. Frânele cu disc oferă performanțe mult mai bune în comparație cu frânele cu tambur atunci când vine vorba de oprirea unui vehicul, precum și permit o disipare mai ușoară a căldurii generate în timpul frânării datorită designului lor deschis la atmosferă.

Cuvinte cheie: software Ansys, analiză termică, disc de frână, fontă.


Abstract: The implementation of new regulations on behavior and vehicle dynamics has resulted in the creation, enhancement, and optimization of advanced analysis programs for automotive subassemblies and components. Today, finite element modeling stands out as one of the primary methods for theoretical analysis in the automotive industry. Nowadays, there have been significant advancements in automobile technology. The market is filled with competition in terms of vehicle speed. However, this increased speed can often lead to accidents if the vehicles do not stop in time. Disc brakes provide much better performance compared to drum brakes when it comes to stopping a vehicle, as well as allowing for easier dissipation of the heat generated during braking due to their open design to the atmosphere.

Keywords: Ansys Software, Thermal Analysis, Brake Disc, Cast Iron

 

DOWNLOAD PDF