EDUCAREA INGINERILOR PENTRU REZILIENȚĂ

Autor/autori: Prof. Dr. Ing. Adrian ADĂSCĂLIȚEI

Rezumat: Absolvenții de inginerie trebuie să facă față schimbărilor dinamice și complexe și provocărilor continue care afectează în mod direct societatea, pentru care sunt responsabili în comun. În consecință, educația inginerească necesită competențe care să permită viitorilor ingineri să creeze sisteme adaptive capabile să facă față crizelor și perturbărilor bruște. Aceste abilități sunt denumite în general reziliență. Sunt importante: definirea și clasificarea competențelor legate de reziliență în educația inginerească, cum ar fi flexibilitatea, adaptabilitatea sau tratarea incertitudinii. Competențele legate de reziliență sunt considerate necesare în domeniul educației inginerești.

Cuvinte cheie: reziliență, evaluare și management al riscurilor, curriculum de inginerie.


Abstract: Engineering graduates must deal with dynamic and complex changes and ongoing challenges that directly affect society, for which they are jointly responsible. Consequently, engineering education requires skills that enable future engineers to create adaptive systems capable of coping with crises and sudden disruptions. These skills are generally referred to as resilience. They are important: defining and classifying competencies related to resilience in engineering education, such as flexibility, adaptability or managing uncertainty. Competencies related to resilience are considered necessary in the field of engineering education.

Keywords: resilience, risk assessment and management, engineering curriculum, resilient learners sustainable development.

 

DOWNLOAD PDF