EDUCAȚIE ȘCOLARĂ PENTRU DEZVOLTARE PRIN SUSTENABILITATE
Autor/autori: Dr. ing. Irina-Isabella SAVIN
Rezumat: Educația pentru dezvoltare durabilă prin sustenabilitate, are importante valențe formative în dezvoltarea intelectuală, morală și fizică a elevilor, fiind o practică interactivă de învățare care dezvoltă imaginația și deblochează creativitatea. Atunci când este integrată în curriculum, elevii sunt mai implicați în învățare fiind încurajați să studieze, să investigheze cum și de ce se întâmplă lucrurile și să ia propriile decizii cu privire la problemele complexe de mediu. De aceea, prin diverse categorii de activități educative, îndeosebi cele practice, se încearcă insuflarea motivației la elevi, în general educabili, indiferent de vârstă, precum și la adulții din jurul celor tineri, să fie mai implicați în aplicarea de măsuri sustenabile, pentru a avea grijă de resursele necesare viitoarelor generații.
Cuvinte cheie: elevi, activitate, sustenabilitate, școală.
Abstract: Education for sustainable development through sustainability has important formative values in the intellectual, moral and physical development of students, being an interactive learning practice that develops imagination and unlocks creativity. When integrated into the curriculum, students are more engaged in learning by being encouraged to study, investigate how and why things happen, and make their own decisions about complex environmental issues. That is why, through various categories of educational activities, especially the practical ones, an attempt is made to instill motivation in students, generally educable, regardless of age, as well as in the adults around the young people, to be more involved in the application of sustainable measures, in order to take care of the resources needed by future generations..
Keywords: students, activity, sustainability, school