INTEGRAREA EDUCAȚIEI ÎN PROPRIETATEA INDUSTRIALĂ DIN UNIVERSITĂȚI
Autor/autori: Gabriela IVĂNUȘ, Angela REPANOVICI
Rezumat: Articolul abordează integrarea educației în domeniul proprietății intelectuale (PI) în universități, subliniind importanța acesteia în formarea profesională a studenților și în promovarea inovării. Se discută despre rolul proprietății industriale ca obiect de studiu esențial, care poate contribui la dezvoltarea competențelor și cunoștințelor necesare pentru a navigaîn economia globală bazată pe cunoaștere. Printr-o analiză a curriculelor universitare, a metodelor de predare și a colaborărilor cu industria, articolul propune o serie de recomandări pentru integrarea eficientă a educației în PI.
Cuvinte cheie: proprietate intelectuală, educație, universități
Abstract: The article addresses the integration of intellectual property (IP) education in universities, highlighting its importance in the professional training of students and in promoting innovation. It discusses the role of industrial property as an essential subject of study, which can contribute to the development of the skills and knowledge necessary to navigate the global knowledge-based economy. Through an analysis of university curricula, teaching methods,and collaborations with industry, the article proposes a series of recommendations for effectively integratingIP education.
Keywords: intellectual property, education, universities.
